27. veebruar 2007

Säh sulle sotsioloogid

Eelmine nädal tuli Sandraga jutuks, et tema tahaks anda valimistel poolthääle kõrval ka vastuhäält sellele, kes tema postkasti kõige enam reostab valimisreklaamiga. Leidsin, et see on tõesti hea idee ja ma annaks ka hea meelega mõnele tüübile nö miinushääle. Natuke aega hiljem tuli sama teema arutlusele ka tööjuures, põhivaidlus Margusega käis selle üle kas miinushääl peaks olema sama kaaluga kui plusshääl või ei. Ja täna ilmus siis selline artikkel:
http://www.epl.ee/artikkel/375949.

Aga kui seda vastuhäält oleks võimalik juba anda, siis ma ei kahtleks hetkegi selles, kellele see läheks. Nägin täna ühte uut ja veel jubedamat keski reklaami, kus otseselt öeldi, et reformierakond on paha ja nende pärast on poliitika räpane. See läheb küll juba liiale minu arvates. Kui tavatoodete reklaamis ei tohi öelda, et Ariel on parem kui Dosia, vaid peab reklaamitavat toodet võrdlema "tavalise pesupulbriga", siis kuidas on valimisreklaamis lubatud selline teise erakonna otsene halvustamine??? Tarbijakaitses või mis institutsioon iganes see on, kes peaks reklaamidel silma peal hoidma, istuvad vist tõesti ainult keskerakonda kuuluvad Krunniga vanamutid (nagu Uuno raadio hommikuprogrammi külaline).

5 kommentaari:

tujukas ütles ...

:D krunniga vanamutid- väga tabav kirjeldus:D

Unistaja ütles ...

Kahjuks ei saa selle nime väljamõtlemise au endale võtta - Uuno raadio hommikuprogrammis oli neil Krunniga vanamutt tarbijakaitsest (mitte et raadio pilti näitaks, aga nad nimetasidki oma nö stuudiokülalist nii).

Mps ütles ...

Kui vastuhääl oleks sama kaaluga kui poolthääl, siis võiks teoreetiliselt juhtuda nii, et need taandavad teineteist ja Riigikokku ei saagi kedagi ;)

Unistaja ütles ...

Ei tahaks nagu hästi uskuda, et üks inimene saab täpselt sama palju poolt- ja vastuhääli. Aga no kaal kaaluks, mina tahaks ikkagi selle vastuhääle ka anda, ehk see paneks mõningaid poliitikuid natuke rohkem mõtlema, et millist reklaami siiski on mõtet teha. Teine variant oleks muidugi seaduste abil reguleerida valimisreklaamide sisu või tihedust (minu meelest ei ole normaalne kui reklaamipausi moodustavad 90% valimisreklaamid), aga poliitikud on maru osavad igasugu auke seadustes üles leidma ja neid omamoodi tõlgendama jne, seega oleks rahva otsene arvamus natuke parem reguleerija ma arvan.

Mps ütles ...

"Ei tahaks nagu hästi uskuda, et üks inimene saab täpselt sama palju poolt- ja vastuhääli"

jep, aga me valime sisuliselt siiski pigem nimekirja kui inimesi