18. detsember 2006

Järjekordne "lõbus" koosolek

Tänane tööpäev kestis põhimõtteliselt kella kaheksast seitsmeni. Kuni umbes poole neljani oli tavaline tööpäev, siis haarasin planeeringu kausta kaenlasse ja sõitsin vallavalitsusse, kus hakkas kella neljast koosolek. Seda tüüpi koosolek, millest ma ei lootnudki mingit rahulikku arutelu või seda, et kõik kõigega nõus oleks. Ma ei lugenud täpselt ära mitme krundi omanikud seal siis olid, aga enamus 13st krundist olid esindatud (2 või 3 omad olid vist puudu), sealhulgas ka riik ehk siis inimene Maa-ametist. Peab mainima, et siseinfo selle inimese kohta osutus õigeks - tundus tõesti mõistlik mees, kuigi see kiri, mis ma Maa-ametist vastuseks sain, paistis küll suht jäik ja resoluutne.
Aga koosolekust endast. Algas asi suht vaikselt. Ma olin lausa üllatunud. Keegi nagu väga ei küsinud, vaadati joonist, mõni küsimus tekkis, nendele vastasin. Ja siis tõstatati üles see esialgne vaidlusteema - osad maaomanikud tahavad oma krunte jagada, teised on selle vastu öeldes et nemad ostsid krundi teadmisega, et sinna ei tule tihedalt naabreid. Kogu ala aga käsitletakse ühtse asumina, st üks detailplaneeringuala, mis tähendab, et tuleb leida kompromiss. Ja asja vürtsitab veel see, et nagu ma olen aru saanud, on vallavanem andnud erinevatel aegadel erinevaid lubadusi ja nüüd taganeb neist. Ja otseselt seaduslikku alust nagu pole selleks, et takistada seda planeeringut sellisel kujul (mõningate korrektuuridega) läbi minemast. On vaid inimlikud aspektid. Minul jääb üle vaid loota, et see kompromiss leitakse ja see planeering kunagi ka kehtestatud saab, muidu on minu töö tühja jooksnud ja vat seda ei tahaks ma kohe mitte.

Kommentaare ei ole: