21. aprill 2006

Jätke saar saarlastele

Kui ma täna hommikul veel oleks vastanud küsimusele, kas teha Muhumaa ja mandri vahele püsiühendus jaatavalt, siis nüüd olen selle vastu. Põhjus peitub kahes ettekandes ja nende ümber käinud aruteludes Rohelisel Foorumil. Minu üllatuseks ei käsitlenud Taavi Nuumi ettekanne sugugi mitte niiväga selle püsiühenduse keskkonnamõjusid (neid mainis ta vaid põgusalt oma ettekande lõpus), vaid selle asja sotsiaalset aspekti. Pärast teda esines Saare Maavalitsuse esindaja, kes ise oli kõhkleval seisukohal, aga tema ettekandest selgus, et vaatamata igasugustele "uuringutulemustele", on enamus saarlasi selle silla vastu. Mulle isiklikult tundus, et ta ise ka ei taha, et seda silda tehtaks. Pigem tuleks muuta praamide graafik efektiivsemaks ja mina olen täitsa nõus ka selle mõttega, et saarlased peaksid saama soodustusi. Mõned väidavad, et see on inimõiguste rikkumine, sama hästi on siis ju inimõiguste rikkumine ka see, kui tallinlased saavad Tallinna ühistranspordis odavamalt sõita kui teiste linnade elanikud. Ja need suvised üritused võiks ju niimoodi sättida, et ei satuks kolme üritust ühele nädalavahetusele ning Sky Plusi päevade äralõpetamise või mujale kolimise vastu ei oleks ilmselt enamus saarlasi. Kusjuures Taavi Nuum ise oli ka üllatunud, et Saare Maavalitsuse esindaja sugugi mitte silla poolt ei olnud.
Mattias (Hiiumaalt) ütles, et hiidlased nimetaksid püsiühendusega Saaremaad mõnuga poolsaareks. Tegelikult oleks neil ju õigus...

2 kommentaari:

Mps ütles ...

mina muideks olen ka vastu. Aga noh, mul on lisaks kõigele ka isiklikud huvid mängus.

tujukas ütles ...

eks selle püsiühendusega ole nii ,et ühele meeldib ja teisele mitte ja iga asjast huvitatu toob oma seisukohtade kaitseks ka üsna loogilisi ja arukaid põhjendusi ... Võta siis kinni kelle seisukoht see õigem on...
Arvan, et kõigepealt tuleks arvestada selle püsiühendusega kaasnevate mõjude küüsi jäävate inimeste seisukohtadega - ehk siis saarlaste arvamusega. Ja teiseks tuleb lähtuda selle püsiühenduse erinevate variantide mõjudest ümbritsevale keskkonnale ning samuti nende ideede vastavust õigusaktidele - ka Euroopa liidu õigusaktidele