9. juuli 2006

Rahvuslik vastasseis

On üks asi, mida ma Eestis elavate venelaste juures põrmugi ei salli - see kui nad hakkavad Eesti riiki mustama ja väidavad, et see on s**t riik. Ja eriti nõme on, kui see venelane vaatab mulle otse silma ja nõuab minult vastuseid, mis pole põrmugi minu pädevuses vastata. Ega see, et mina olen eestlane ei tähenda, et mina peaksin teadma, miks kõik asjad on nii nagu nad on. Miks ma sellest praegu räägin? Noh, asi on selles, et käisin just ühel sünnipäeval, kus külaliste hulgas oli ka üks vene paar Narvast. Mees oli tegelikult nö segavereline - üks vanematest on venelane ja teine eestlane, aga ta ise peab ennast vist rohkem ikkagi venelaseks nagu ma aru sain. No ja tolle tüübiga oligi nii, et alguses räägiti niisama ühest ja teisest (see mees rääkis vähemalt peaaegu aktsenditult eesti keelt), aga ühel hetkel läks jutt selle peale, et tema laps ei saanud kohe sündides sinist passi ja kuidas ikka nii ja sealjuures vaatas mulle otsa, nagu mina peaks teadma, miks see nii oli. Ja kui ma vait olin (mida paganat sa ikka sellise asja peale öelda oskad), hakkas ta süüdistama kõiki eestlasi, et need on vait ja ei tee midagi ja siis tuli ka see sõim Eesti riigi aadressil. Ma ei loe ennast just mingiks tohutuks patrioodiks, aga sellistel momentidel tekib tahtmine neile öelda, et olgu, kui teile siin ei meeldi, siis kerige oma Venemaale või minge otsige mõni teine "parem" riik ja kobige sinna, ega meil pole ka selliseid vaja. Ma tean küll, et loomulikult on asju, mille kallal vigiseda siin Eestis, aga kus neid siis pole? Ja niipalju patrioot ma ikkagi olen, et kui öeldakse, et Eesti riik on s**t, siis mina võtan seda isikliku solvanguna. Kui nemad ei austa Eesti riiki ja eestlasi, siis miks peaks meie ja meie riik neid austama???

2 kommentaari:

tujukas ütles ...

tulebki võtta isikliku solvanguna -vähemalt minu arust.

merka ütles ...

Oi Maris, nii hirmus kangesti tahaks sind Ida-Virumaal elutsemas näha :) Milline patriootlus, kahju et ainult oma mõtetes ja blogis! Eestlased vs venelased on teema, millest võiks ma lõputult jahuda, aga samas pole sel väga mõtet... Konkreetselt passi teemal aga tunnistan ausalt, et ka minu meelest on Eesti kodakondsussüsteem kergelt öeldes omadega veidi mättas... mu oma isalgi osutus Eesti passi saamine uskumatult raskeks.