28. aprill 2007

Mis mõnedel inimestel küll viga on?

Aprilli alguses mainisin ühes sissekandes, et nähes teeserva koristavaid inimesi, tuli tahtmine isegi prügikott ja kindad haarata ning nendega ühineda. Noh, täna sai see soov teoks. Käisin koristustalgutel Mõisavahe ja Nõlvaku tänava ristis. Eelmine nädal olid ka seal talgud olnud ja siis oli suurem osa juba ära koristatud, seega täna väga palju ei olnud. Siiski saime ikka päris mitu kotti prahti (jutt käib ikka nendest kõige suurematest prügikottidest), mis kõik muru peal laiali vedeles. Kõige masendavam oli see, et ka selles kohas, kust eelmine nädal põhimõtteliselt prügimägi ära koristati, oli jälle prahti - vanad rehvid ja bensukanister. Mõned inimesed on ikka täiesti hoolimatud. Huvitav, kui need dokumendid, mis selle prahi seest leitakse, eraldi korjataks, kas dokumentides kajastuvate isikuandmete järgi saaks mõne loodusereostaja kätte (kusagil vist isegi oli selline juhtum, kus seda meetodit kasutati ja karistati kedagi).
Minu arvates tuleks seada sisse kord, et iga inimene peab kasvõi ühe korra elus prügikotiga haljasalal ringi käima ja sinna loobitud prahti koristama. Siis ehk mõtleks teinekord enne kui midagi maha viskab. Kõige efektiivsem oleks see ilmselt siis, kui kaasata lapsi nendele koristustalgutele. Ma ei tea, kas praegu koolides sellist asja tehakse, aga minu meelest võiks olla näiteks üks päev, kus läheb terve klass koos õpetajaga mõnda avalikult kasutatavat platsi prahist puhtaks tegema.

3 kommentaari:

maailmaparandaja ütles ...

Ma mäletan neid kaugeid aegu kui mina veel põhikoolis käisin, siis just selliseid üritusi meil ikka korraldati vahel. "Maapäevade" nime all vist. Metsaalune jagati klasside vahel ära ja koristatigi

tujukas ütles ...

Ma tean ka mõningaid juhtumeid kui on dokumentide järgi reostajad tuvastatud ja neid ka karistatud, kuid üldiselt on see raske. Kahjuks.
Koristanud olen ikka ise ka. Kurtna järvistut vahel isegi mitu korda suve jooksul

Anonüümne ütles ...

Statoli ümbert sai kaks korda päevas hunnikute viisi prügi kokku korjatud.